میزهای اداری در انواع و موارد استفاده‌ گوناگونی طراحی می‌شوند. این تنوع در انواع این میزها به شما امکان می‌دهد که میز مناسبی متناسب با فعالیت و فضای کاری را انتخاب کنید. انواع این نمونه از میزها با طراحی‌های متنوع و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، به شکلی کارآمد و زیبا طراحی شده‌اند. این نوع میزها به منظور افزایش راحتی و کارایی در محیط کار طراحی می‌شوند در ادامه بیشتر به میز اداری مدرن و ویژگی های آن می‌پردازیم.

کیز اداری مدرن

میز اداری مدرن و ویژگی های آن

طراحی ساده و منحصر به فرد:

این نمونه از میزها عموما دارای طراحی ساده و منحصر به فردی هستند. از خطوط ساده، زوایای هندسی و استفاده از مواد مدرن و نوین در ساخت آن استفاده می‌کنند.

استفاده از مواد و متریال با کیفیت:

این سبک از میزها از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته می‌شوند از جمله مواد مورد استفاده در ساخت می‌توان به چوب، فلز، شیشه، پلاستیک و چرم اشاره کرد.

ارگونومی و رعایت استانداردها:

این میزها به طور کامل با اصول ارگونومی طراحی و تولید می‌شوند. وزن استاندارد جهت سهولت در حمل و نقل، ارتفاع و ابعاد مناسب، داشتن فضای کافی برای انجام امور به صورت هر چه بهتر  و … از جمله این استانداردها است.

فضاهای ذخیره‌سازی:

میزها اغلب به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که دارای فضاهایی برای قرار دادن وسایل شخصی و کاری باشند از جمله این فضاها می‌توان به کشوها، قفسه‌ها، کمد و فضاهایی مخصوص عبور کابل‌ و سیم اشاره کرد.

میز اداری مدرن

ارتفاع استاندارد میزها:

ارتفاع مناسب و استاندارد این امکان را به فرد می‌دهد تا در راحتی کامل نشسته و پاها در حالت عادی قرار گیرد. ارتفاع استاندارد این میزها، ۷۲ الی ۷۵ سانتی متر است اما باید به این نکته اشاره کرد که ارتفاع میز را می‌توانید متناسب با قد کارکنان خود به صورت سفارشی انتخاب کنید.

مزیت استفاده از این سبک میزها چیست؟

  • دارای تنوع بالا

این میزها همانند سایر دیگر تجهیزات اداری مدرن از تنوع بسیار بالایی برخوردار است چه از لحاظ طرح و چه از لحاظ رنگ، از رنگ های پرجنب و جوش گرفته تا رنگ‌های خنثی.

  • مناسب برای فضاهای کوچک و بزرگ

برخلاف سبک کلاسیک که فقط در فضاهای بزرگ زیبایی خود را نشان می‌دهد، میزهای اداری در سبک مدرن، هم در فضای کوچک و هم در فضای بزرگ زیبایی خود را نشان می‌دهند و جلوه خاصی به فضا اداری می‌بخشند.

خواندن  میز کارمندی کوچک مناسب برای فضاهای اداری کوچک

فاکتورهایی برای انتخاب

هنگام انتخاب و خرید این تجهیزات به برخی از نکات و فاکتورهای اساسی که در ادامه گفته می‌شود توجه نمایید تا انتخاب و خریدی بهتر داشته باشید.

ابعاد و فضای موجود:

بررسی ابعاد و فضای موجود در محل کار بسیار مهم است. اندازه میز باید با اندازه فضای موجود سازگاری داشته باشد تا فضا را بهینه کند و جریان کاری را تسهیل نماید. اندازه میز باید به اندازه‌ای مناسب باشد تا رفت و آمد افراد را دچار مشکل نکند و باعث کندی روند کار نشود.

میز های اداری

کیفیت ساخت:

این فاکتور را جزوه اولویت‌های اول انتخاب خود قرار دهید. کیفیت ساخت میزهای اداری بسیار مهم است. کیفیت ساخت شامل استفاده از مواد با کیفیت، ساختار محکم و مستحکم و اتصالات قوی است. انتخاب میز با کیفیت ساخت بالا به ماندگاری و دوام طولانی مدت آن کمک می‌کند و نیاز به تعمیر و تعویض مکرر را کاهش می‌دهد.

ارگونومی:

ارگونومی یکی از عوامل مهم در انتخاب مبلمان اداری است. میز باید به اصول ارگونومی پاسخ دهد و متناسب با نشست و برخاست، پشتیبانی از کمر، مچ دست و فضای کافی جهت حرکت فرد را داشته باشد. این فاکتور به کاربران کمک می‌کند تا راحتی و سلامتی بیشتری در طول روز کاری خود داشته باشند.

فضاهای ذخیره‌سازی:

اگر نیاز به ذخیره‌سازی اسناد، فایل‌ها و لوازم کاری و شخصی دارید، میز با فضاهای ذخیره‌سازی مناسب را انتخاب کنید. قفسه‌ها، کشوها و سیستم‌های مدیریت سیم و کابل می‌توانند به شما در نظم و تمیزی محیط کمک کنند. می‌توان گفت این نمونه از میزها به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شود که کمترین میزان فضا را اشغال کند اما بیشترین بازدهی را داشته باشد.

استایل و طراحی:

استایل و طراحی این گونه میزها نیز مهم است. میز با استایلی که با سلیقه شما و استایل کلی دفتر کارتان همخوانی داشته باشد، زیبایی و هماهنگی بیشتری را به محیط کارتان می‌دهد.

خواندن  میز کارمندی با فایل سه کشو را انتخاب می کنید یا بدون فایل؟

بودجه:

بودجه شما نیز یکی از نکات اساسی است. قبل از خرید، مقدار مبلغی را که برای خرید میز اختصاص می‌دهید را مشخص کنید و سپس میزهایی را که با بودجه شما سازگاری دارند را بررسی کنید و اقدام به خرید کنید.

طراحی منحصر به فرد:

سبک مدرن با طراحی‌های خاص و منحصر به فرد در ظاهر خود جذابیت بالایی دارند. در میزهای اداری با طراحی خاص از خطوط ساده، زوایای هندسی و استفاده از فرم‌ها و الگوهای نوآورانه استفاده می‌کنند.

استفاده از مواد مدرن و با کیفیت:

این میزها از مواد مدرن و با کیفیت ساخته می‌شوند از جمله مواد مورد استفاده می‌توان به فلز، شیشه، چوب، پلاستیک و چرم اشاره کرد. این مواد به طراحی مدرن و شیک میز کمک می‌کند.

دارابودن کشو:

دارا بودن کشو جهت نگهداری و قرارگیری اسناد و وسایل شخصی باید یکی از دغدغه‌های اصلی شما هنگام انتخاب این گونه میزها باشد.

مقاومت در برابر خراشیدگی:

میزهایی که در محیط کاری استفاده می‌شوند به دلیل آنکه قرار است چندین سال مورد استفاده قرار گیرند باید در برابر زدگی و خراشیدگی مقاوم باشد که این یکی از ویژگی‌های مهم در محیط‌های اداری محسوب می‌گردد.

افزایش بهره وری:

اگر محیط اداری به درستی مورد تجهیز قرار گیرد در افزایش و بهره وری کارکنان می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد.

الکتروباکس‌ها و محفظه‌هایی جهت عبور سیم و کابل:

بسیاری از این میزها دارای تکنولوژی‌های پیشرفته هستند. این شامل میزهایی است که دارای سیستم‌های تغذیه برق، سیستم‌های اتصال به اینترنت، نورپردازی و سیستم‌های صوتی و تصویری هستند همچنین روی این میزها برش و سوراخ کاری‌هایی جهت عبور سیم صورت می‌گیرد.

میز های اداری

کلام پایانی

توجه به این ویژگی‌ها هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری نه تنها به زیبایی و استایل دفتر کار شما کمک می‌کند بلکه به راحتی و کارایی کاربران در محیط اداری نیز کمک خواهد شد همچنین این گونه میزها با طراحی مدرن و متنوعی همراه هستند که انتخاب و چیدمان میزها بر اساس نیازها و سلیقه‌های شما امکان‌پذیر است.

خواندن  میزهای کارمندی مدرن انتخابی برای مینیمالیست ها

امیدواریم مطالعه این مطلب مفید واقع گردد.