پارتیشن اداری یک سازه جداکننده است که برای تقسیم بخش‌های مختلف یک فضای اداری به کار می‌رود که در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود. در این مقاله سعی داریم به این موضوع بپردازیم که دیوار یا پارتیشن شیشه ای چیست؟ پس تا انتها همراه ما باشید.

پارتیشن و یا دیوار شیشه‌ای چیست؟

پارتیشن‌های اداری معمولا از متریالی مانند چوب، شیشه، فلز و آلومینیوم ساخته می‌شوند و ارتفاعی مناسب برای جداسازی فضاها و ایجاد حریم خصوصی بین کاربران را فراهم می‌کنند.

دیوار شیشه ای

پارتیشن یا دیوار شیشه‌ای یک نوع پارتیشن است که متریال اصلی ساخت آن شیشه است و برای تقسیم فضاهای داخلی در محیط‌های اداری و تجاری استفاده می‌شود. این نوع پارتیشن‌ها با استفاده از شیشه‌های بزرگ و شفاف ساخته می‌شوند که به وسیله فریم‌های فلزی یا چوبی به یکدیگر متصل می‌شوند.

ویژگی‌های پارتیشن شیشه ای

شفافیت

در این نوع از پارتیشن‌ها به دلیل آن که متریال اصلی آن شیشه است از شفافیت بالایی برخوردار هستند. این ویژگی به فضای کاری احساس بزرگنمایی و انسجام می‌بخشد و اجازه می‌دهد نور به صورت طبیعی و بیشتر در فضا منتشر شود.

ظاهری زیبا و مدرن

استفاده از این پارتیشن‌ها جلوه‌ای زیبا و مدرن را به محیط کاری می‌دهد. این نوع پارتیشن‌ها با طرح‌ها و الگوهای مختلف قابل سفارشی‌سازی هستند و به فضا جذابیت و شکوه می‌بخشند.

ایجاد و انتقال فضایی بزرگتر

شفافیت این پارتیشن‌ها باعث می‌شود که فضای کاری بزرگتر و روشن‌تر به چشم آید و احساس روشنایی را چند برابر به دیگران منتقل نماید.

حفظ حریم خصوصی

با استفاده از پارتیشن، می‌توان حریم خصوصی فردی را حفظ کرده و در عین حال ارتباط و تعامل بین افراد را نیز فراهم نمود.

نگهداری آسان

این جنس پارتیشن نیاز به تمیزی و مراقبت منظم کمتری نسبت به سایر متریال دارند.

این ویژگی‌ها باعث می‌شوند پارتیشن با جنس شیشه یک گزینه مناسب برای ایجاد فضاهای اداری شیک، شفاف و کارآمد باشد.

خواندن  نکات مهم برای خرید میز مدیریت مدرن

قابلیت سفارشی‌سازی

پارتیشن‌ها قابلیت سفارشی سازی دارند و می‌توانند بر اساس نیازها و طراحی داخلی محیط کاری، طراحی و تولید ‌شوند. انتخاب اندازه، شکل و طرح شیشه، رنگ فریم و سایر جزئیات قابل تنظیم است. حتی قابلیت اجرا لگو و طرح دلخواه روی شیشه وجود دارد.

پارتیشن شیشه ای

افزایش انعطاف‌پذیری فضا

با استفاده از پارتیشن‌ها با متریال شیشه، فضای اداری قابلیت تغییر شکل و تنظیم مجدد را دارد. این به معنی افزودن یا حذف دیوارها و ایجاد فضاهای بازتر و یا جداگانه‌تر است که به نیازهای متغیر سازمان و کارکنان پاسخ می‌دهد.

انواع پارتیشن یا دیوار شیشه‌ای

دیوار شیشه‌ای تمام ارتفاع: همانطور که از نامش پیداست از کف تا سقف فضا امتداد دارد و به صورت کامل فضا را از یکدیگر تفکیک می‌کند.

دیوار شیشه‌ای با ارتفاع نیمه: این نوع از پارتیشن یا دیوار ارتفاعی کمتر از سقف دارد و محیطی تقریبا باز و ترکیبی از حریم خصوصی و ارتباط بصری را فراهم می‌کند. این نوع پارتیشن معمولا در فضاهایی با سبک مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیوار شیشه‌ای دوجداره: در پارتیشن‌ها و یا دیوارهای دوجداره، دو لایه شیشه به هم متصل می‌شوند و به طرز معجزه آسایی به صورت عایق صوتی عمل می‌کنند.

دیوار شیشه‌ای تکجداره: این نوع از پارتیشن شامل یک قطعه شیشه است در نتیجه نسبت به نوع دوجداره آن عایق صوتی کمتری است.

پارتیشن یا دیوار شیشه‌ای فریم لس: پارتیشن شیشه‌ای فریم لس (Frameless Glass  Partition) یک نوع از پارتیشن است که بدون فریم بر روی لبه‌های شیشه‌ها طراحی شده است.

این نوع پارتیشن از شیشه‌های تمام ارتفاع و به صورت یکپارچه تشکیل می‌شود و به وسیله سیستمی پنهانی به دیوار یا سقف بسته می‌شود. به دلیل عدم وجود فریم، این پارتیشن‌ها ظاهری بسیار شفاف و شیک دارد و برای فضاهایی که به جلوه و شفافیت بالا نیاز دارند، بسیار مناسب است.

در ادامه باید گفت هر نوع پارتیشنی ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارد که باید در انتخاب آن، نیازها و طراحی فضا را در نظر بگیرید. برای این انتخاب بهتر است قبل از هر چیزی سبک مورد نظر خود را بیابید و هماهنگ با سبک خودتان پارتیشن اداری‌تان را انتخاب کنید.

خواندن  آشنایی بیشتر با صندلی اداری مدرن

قیمت این نوع پارتیشن‌ها چگونه تعیین می‌گردد؟

چندین عامل در قیمت نهایی پارتیشن تاثیر گذار است که در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

نوع شیشه:

نوع شیشه مورد استفاده نیز بر قیمت تاثیر دارد. شیشه‌های مات، شیشه‌های ایمن، شیشه‌های دوجداره و شیشه‌های ضد صدا ویژگی‌های مختلفی دارند و قیمت آنها ممکن است متفاوت باشد.

پارتیشن شیشه ای

طراحی و جزئیات:

اگر طراحی خاصی برای پارتیشن دارید که نیاز به قطعات و جزئیات خاصی است، ممکن است قیمت افزایش پیدا کند. برای مثال طراحی و اجرا لگو روی شیشه‌های پارتیشن دارای هزینه جداگانه‌ای است.

نصب، نقل و انتقال:

هزینه نصب، نقل و انتقال پارتیشن نیز باید در محاسبه قیمت در نظر گرفته شود. بسته به موقعیت جغرافیایی پروژه و محل نصب، هزینه حمل افزایش می‌یابد.

ضخامت شیشه:

ضخامت شیشه نیز بر قیمت پارتیشن تاثیر می‌گذارد. شیشه‌های ضخیم‌تر معمولا گران‌تر هستند.

متراژ پارتیشن و فضای مورد نظر برای انجام کار:

ابعاد کلی پارتیشن نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. بزرگتر بودن پارتیشن و استفاده از بیشترین مقدار شیشه می‌تواند قیمت را افزایش دهد چرا که قیمت پارتیشن بر حسب مترمربع محاسبه می‌گردد.

انتخاب درب برای پارتیشن‌ها:

برخی مواقع برای بعضی از پارتیشن‌ها نیاز به درب نیست اما در بیشتر مواقع به خصوص در ادارات برای ایجاد و حفظ حریم خصوصی از درب پارتیشن استفاده می‌گردد که قیمت درب پارتیشن به صورت جداگانه محاسبه می‌گردد. درب‌های پارتیشن معمولا از جنس شیشه و یا ام دی اف تولید می‌گردند.

آیا پارتیشن با جنس شیشه از دیوار آجری ارزان تر است یا خیر؟

برای دیوار کشی با دیوار آجری نیاز به مصالح و زمان بیشتری است. این در حالی است که پارتیشن به راحتی و در کمترین زمان و هزینه ممکن نصب می‌گردد و اگر ساختمان اجاره‌ای باشد می‌توان پارتیشن را به راحتی جابجا کرد و در محل جدید نصب کرد.

اما همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد قیمت این نوع از پارتیشن‌ها نسبت به دیوار آجری بسته به عوامل مختلفی از جمله جنس شیشه، ضخامت و… متفاوت است.

خواندن  چگونه یک میز کارشناسی خوب را تشخیص دهیم ؟

دیوار شیشه ای

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت پارتیشن با متریال شیشه به دلیل شفافیت و ظاهر زیبا، می‌تواند به فضا حس باز و بزرگنمایی بدهد و به علاوه، نور را در فضا منتقل کرده و محیط را روشن‌تر نماید. در مبلمان اداری تنها پارتیشنی که باعث ایجاد انطباق و تعامل بین فضاها می‌شود و افراد را قادر می‌سازد تا با یکدیگر در ارتباط باشند و در عین حال از حریم خصوصی خود نیز برخوردار باشند.

در مبلمان اداری تنها پارتیشنی که این نوع پارتیشن باعث ایجاد انطباق و تعامل بین فضاها می‌شود و افراد را قادر می‌سازد تا با یکدیگر در ارتباط باشند و در عین حال از حریم خصوصی خود نیز برخوردار باشند.