یکی از مهمترین تجهیزات اداری که در هر یک از اتاق های اداری باید وجود داشته باشد تا کارمندان روی آن بتوانند کارهای خود را انجام دهند میز کارمندی می باشد. طراحی میز کارمندی باید بر اساس استانداردها و مشخصات خاصی انجام شود که کارمندان زمانی که پشت میز کار می کنند به بدنشان آسیب وارد نگردد. اصول ارگونومی برای طراحی کردن میز های کارمندی اهمیت بسیار زیادی دارد که تنها آن دسته از طراحان حرفه ای قادر هستند این اصول را رعایت کنند. برخی از میزهایی که استانداردهای مناسبی برای سلامتی کارمندان از نظر ابعاد و اندازه ندارند گزینه خوبی برای خرید نیستند و شما نباید آنها را خریداری کنید.

توجه داشته باشید که برخی از میزهای کارمندی اندازه بسیار بزرگی دارند و کارمندان زمانی که وسیله های خود را روی میز قرار می ‌دهند به سختی می ‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. بنابراین اگر شما می خواهید یکی از بهترین میزهای کارمندی را برای انجام دادن کارهای روزانه خود در اداره خریداری کنید باید به اصول طراحی میز کارمندی دقت داشته باشید. طراحانی که می ‌خواهند میزهای کارمندی را طراحی کنند نیز باید به خوبی این اصول را در کنار یکدیگر قرار دهند تا قادر باشند بهترین میز کارمندی را طراحی کرده و به دست کاربران برسانند. برخی از مهمترین اصولی که برای طراحی کردن میزهای کارمندی اهمیت دارد را در ادامه بیان می کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی

برای طراحی هر یک از تجهیزات اداری باید اصول و استانداردهای مشخص شده ای رعایت شود. بنابراین شما باید به خوبی بدانید که برای طراحی میز کارمندی هم نیاز است برخی از اصول رعایت گردد تا میزها کاربری لازم را داشته باشند تا یک مبلمان اداری کار آمد داشته باشید. برخی از مهمترین اصولی که جهت طراحی میزهای کارمندی اهمیت بسیار زیادی دارد و طراحان و تولیدکنندگان باید به آن توجه داشته باشند عبارت است از :

خواندن  میز کارمندی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی میز کارمندی

  1. دقت به ارگونومی بودن میز:

یکی از مهمترین نکاتی که زمان طراحی کردن میزهای کارمندی باید به آن دقت شود این است که میزها ارگونومی لازم را داشته باشند. این مسئله که استانداردهای اندازه و ابعاد را تولیدکنندگان پیش از تولید میز کارمندی بدانند اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از تولید کنندگان هستند که با استانداردهای اصولی طراحی میزهای کارمندی آشنایی ندارند. آنها باید پیش از طراحی کردن و ساخت میزهای کارمندی استانداردهای مربوط به ارگونومی بودن میز را شناسایی کرده و زمان طراحی کردن میزهای کارمندی آ‌ها را به کار بگیرند. اگر شما اطلاعات زیادی در مورد این استانداردها ندارید بهتر است که با آگاهی بیشتری اقدام به تولید و یا خرید میزهای کارمندی نمایید.

  1. دقت به متریال های میز:

میزهای کارمندی از جمله تجهیزات اداری می باشند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین شما برای اینکه بخواهید میزهای کارمندی را طراحی کنید باید از بهترین متریال ها استفاده نمایید. طراحی میز کارمندی باید با استفاده از بهترین متریال ها انجام شود تا مقاومت و ساختار میز را افزایش دهد. آن دسته از میزهایی که با بهترین متریال ها تولید شده‌ اند طول عمر بیشتری دارند و کارمندان می‌ توانند در طول روز مدت زمان زیادی روی آنها کار کنند. میزهای کارمندی یکی از بهترین و مفیدترین تجهیزات اداری به شمار می رود که اگر این تجهیزات اداری درون اتاق تان وجود نداشته باشد بدون شک شما نمی توانید کارهای خودتان را انجام دهید.

طراحی میز کارمندی

  1. سایز و ارتفاع مناسب قد کارمندان:

اگر شما می‌ خواهید میز کارمندی مناسبی را برای کارمندان خود به صورت ویژه طراحی کنید بهتر است که به اندازه قد آنها دقت داشته باشید. برخی از افراد هستند که قد بلندی دارند و آنها باید از میزهای کارمندی با ویژگی‌ ها و مشخصات خاصی استفاده کنند. برخی از افراد دیگر هم هستند که قدشان کوتاه تر است و برای اینکه بازدهی کارکرد خوبی در اداره داشته باشند باید پشت بهترین میز با استانداردهای مشخص شده کار کنند. بنابراین یکی دیگر از نکاتی که زمان طراحی کردن میز های کارمندی اهمیت دارد این است که سایز با ارتفاع قد کارمندان را بررسی کنید و سپس اقدام به تولید و طراحی میز های کارمندی نمایید.

  1. قابلیت تغییر سایز پایه های میز:

از دیگر نکاتی که در مورد اصول طراحی میز کارمندی اهمیت بسیار زیادی دارد این است که سایز پایه های میز را بتوانید تغییر دهید. آن دسته از تولیدکنندگانی که پایه های میز را بر اساس استانداردهای مشخص شده طراحی نمی کنند باید بدانند که میزهایشان چندان زیاد خریداری نمی ‌شود. چرا که کارمندان قادر نخواهند بود آنها را بر اساس ویژگی های قد خود تغییر دهند و آن دسته از میزهایی که بر اساس استانداردهای مشخص شده پایه طراحی شده اند برای کارمندان گزینه بسیار مناسبی هستند. کارمندان می ‌توانند آنها را بر اساس قد خود کوچک و یا بزرگ کرده تا بتوانند به راحتی کارهای خود را در طول روز انجام دهند.

  1. سایز صفحه رویی میز:

اندازه صفحه رویی میز یکی دیگر از نکاتی است که شما زمان طراحی کردن میزهای کارمندی باید به آن دقت داشته باشید. شما باید به خوبی بدانید که برخی از میزها اندازه بزرگ تری دارند و به همین دلیل کارمندان به سختی می‌ توانند وسیله های خود را از روی آن بردارند. این نمونه از میزها برای استفاده روزانه گزینه مناسبی به شمار نمی روند. استفاده روزانه از این میزها به این صورت است که میزها باید اندازه استاندارد مناسبی داشته باشند تا کارمندان بتوانند به راحتی وسیله های خود را از روی میز بردارند.

خواندن  جذابیت های مبلمان اداری شرکت گوگل

طراحی میز کارمندی

  1. دقت به مدل های متنوع میز:

مدل های میزهای کارمندی بسیار زیاد است که هر یک از آنها ویژگی ‌ها و مشخصات خاصی دارند. بنابراین شما باید به خوبی بدانید که زمان طراحی میز کارمندی باید به مدل ها و طرح های متنوع میزها دقت بسیار زیادی شود. آن دسته از میزهای کارمندی که اندازه بزرگی دارند برای اتاق های مدیریت  گزینه مناسبی می باشند. برخی از میزهای اداری نیز هستند که اندازه شان کوچکتر است و شما می توانید آنها را در اتاق کارمندان قرار دهید بنابراین این مدل نیز باید بر اساس کاربرد مورد نیاز هر یک از کارمندان  باشد.

  1. رنگ بندی های متنوع میز:

رنگ بندی هر یک از میزهای کارمندی  و میز های مدیریت بر اساس سفارش مشتری خواهد بود. بنابراین شما زمانی که هر یک از میزهای کارمندی را مورد پسند قرار دارید می توانید از کارشناسانی که تولید و طراحی را انجام می‌دهند درخواست نمایید که بر اساس نوع دکوراسیون اداره شما یکی از رنگ بندی های مشخص شده میزهای کارمندی را برایتان تولید کنند. توجه داشته باشید که هر یک از رنگ بندی های میزها ویژگی ‌ها و مشخصات خاصی دارند و شما نیاز است که بر اساس مطابقت رنگ آنها با فضای اداری تان اقدام به خریداری آن ها نمایید.

طراحی میز کارمندی

  1. ارائه قیمت مناسب بر اساس طراحی اصولی:

یکی از دیگر نکاتی که زمان طراحی میز کارمندی اهمیت دارد این است که قیمت میز بر اساس استانداردهای رعایت شده آنها باشد. میزهایی که استانداردهای اصولی ارگونومی را دارند باید دارای قیمت مشخص شده باشند. در این صورت مشتریان می‌ توانند بر اساس استانداردهایی که میزها دارند قیمت آنها را تخمین بزنند و بودجه خود را برای خریداری ،آماده سازند.

منبع: مبلمان اداری ژاویز