یکی از مهم ترین و اصلی ترین راهکارهای انتخاب میز اداری مناسب، برای داشتن مبلمان اداری مناسب آشنایی با کارایی محصولات براساس نیازمندی شما می باشد. نکته قابل توجه اینکه تقسیم بندی میزهای اداری بر همین اساس صورت گرفته و توجه به این نکته امری ضروری برای انتخاب میز اداری مناسب می باشد.

دکوراسیون اداری و انتخاب میز اداری مناسب

تقریبا همه ما می دانیم که دکوراسیون و چیدمان اداری بر راندمان و بهره وری فعالیت کارکنان اثر می گذارد به همین دلیل است که از مبلمان اداری مناسب همراه با طراحی زیبا بهره می گیریم.

از جمله اجزای مهم در دکوراسیون های اداری می توان به میز و صندلی اداری، صندلی و مبلمان انتظار، میز کنفرانس، میز مدیریت، کمد و کتابخانه، میز کارشناسی و میز رسپشن اشاره کرد.

در هنگام انتخاب و خرید میزهای اداری باید به سمت و وظایف کارکنان توجه شود. برای مثال ساختار میزهای مدیریت باید به گونه ای باشد که اقتدار و قدرت مدیریت را نشان دهد. همچنین با توجه به وجود اسناد و مدارک مختلف در این بخش، تعداد کشو در میزهای مدیریت بیشتر است.

انتخاب میز اداری

ویژگی های میز اداری مناسب

در خرید میزهای اداری برخی نکات به ظاهر کم اهمیت هستند اما در واقع نقشی کلیدی و بسیار مهم دارد، هم در سلامت بدن کارمندان و هم در راندمان و بهره وری کاری، تفاوتی هم ندارد که یک کارشناس باشید و یا مدیر چرا که ساعت های طولانی از آن ها استفاده می کنید.

در ادامه سعی داریم تا مهم ترین ویژگی های میز اداری مناسب را برای محیط های کاری و گاها برای دفاتر خانگی را بیان کنیم.

رعایت استاندارهای لازم جهت تولید میزهای اداری.

در نظر گرفتن اصول ارگونومی برای حفظ سلامت کارکنان.

بهره گیری از متریال و مواد مرغوب.

زیبایی بصری و ظاهری محصولات.

هماهنگ بودن سبک مبلمان و میزهای اداری با چیدمان فضای اداری.

خواندن  مبل اداری تک نفره و ویژگی های آن

انتخاب ابعاد مناسب

ابعاد مناسب یکی دیگر از نکاتی است که می بایستی هنگام انتخاب میز اداری مناسب به آن توجه نمایید. میزهای اداری بر اساس سایز به سه دسته تقسیم می شوند.

دسته اول: میزهای اداری کوچک که بیشتر به عنوان میز کامپیوتر از آنها یاد می شود.

دسته دوم: میزهای اداری متوسط که در دو گروه کارمندی و کارشناسی مورد استفاده قرار می گیرد.

دسته سوم: میزهای اداری بزرگ که معمولا در گروه مدیریت از آن استفاده می شود.

سایز میزهای اداری معمولا بین ۱۱۰ الی ۲۰۰ سانتی متر می باشد که می بایستی براساس کارایی و فضای کاری و استانداردهای طراحی از آنها استفاده نمایید.

شما برای راهنمایی بیشتر می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما در این حوزه بهره مند شوید.

ارتفاع میز

یکی از فاکتورهای اصلی و مهم انتخاب میزهای اداری ارتفاع آن است. ارتفاع نامناسب میز علاوه بر آن که سرعت انجام فعالیت ها را کاهش می دهد می تواند باعث اختلال در سلامتی شود و آسیب های زیاد و جدی وارد کند. ارتفاع یک میز ایده‌آل چیزی در حدود ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر است اما مناسب ترین اندازه در این بازه ۷۵ سانتی متر است.

میز کارشناسی

برای انتخاب و خرید میز کارشناسی باید به ابعاد استاندارد آن توجه کنیم زیرا بیشترین تایم کاری افراد پشت همین میزها طی می شود. ابعاد استاندارد میز کارشناسی معمولا ابعاد طولی ۱۴۰و ۱۶۰ سانتی متر را در بر می گیرد. همچنین باید گفت که به ارگونومی این میزها نیز باید توجه شود.

میز مدیریتی

انتخاب میز اداری مناسب و میز مدیریت در ابعاد و متریال های گوناگون دارای تنوع بیشتری است و معمولا مدیران توجه خاصی به این بخش دارند زیرا اتاق مدیریت دارای جایگاه خاصی برای امور قراردادی است. می توان گفت که میزهای مدیریت دارای ابعاد بزرگتر و حجم بیشتری است اما مدل های جدید میزهای مدیریتی دارای سادگی و ظرافت بیشتری است که هم با پایه فلزی و هم با پایه استیل طراحی و تولید می شود و هر کدام جلوه خاصی را به اتاق مدیریت می دهند. این محصول در واقع شامل کردنزا، میز کنفرانس و قفسه کتابخانه می باشد که تمامی نیازهای مدیران را رفع می کنند.

خواندن  مزایای استفاده از پارتیشن اداری

انتخاب میز اداری

صندلی ارگونومیک

قابل ذکر است برای استفاده مناسب از هر مدل میزی نیاز به یک صندلی ارگونومیک مناسب نیز است. در هنگام انتخاب میز اداری مناسب حتما به انتخاب صندلی جهت کاربری که میز دارد توجه کنید. برای استفاده مناسب از میز و بهره وری هر چه بیشتر در زمان های کاری، بهتر است که از یک زیر پایی استفاده کنید. در این صورت است که پا کمی ارتفاع بیشتر دارد و زانوها در زاویه مناسبی قرار می گیرند و در طول روز احساس خستگی نمی کنید.

سخن پایانی:

مجموعه ژاویز با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در صنعت تولید مبلمان اداری، با بهره گیری از نیروهای متخصص و تجهیزات بروز توانسته با تکیه بر دانش خود انواع میز و مبلمان اداری را با استاندارد و کیفیت بالا تولید کند و در این زمینه حرف ها برای گفتن داشته باشد.

منبع: ژاویز